Hirdetés

Friss: mi lesz a győri Audi gyárral?

Folytatódott a termelés az Audi Hungariánál – erősítette meg az Indexnek a győri vállalat. A rendszer átmeneti összeomlása miatti gyártáskiesés nem jelentős, azt a következő napon pótolni tudják.

Hirdetés

A Volkswagen Konszern IT-infrastrukturájának problémája az Audi Hungaria járműgyártását és az elektromos motorok gyártását is érintette. Szerda éjjel ugyanakkor sikerült megoldani a fellépő problémákat, így a világszintű gyártási hálózat és az Audi Hungaria termelése is újraindult csütörtök reggel. A termelés a tervek szerint zajlik tovább – közölte az Index érdeklődésére a német autóipari konszern hazai leányvállalatánál. Azt ugyanakkor elismerték, egyes rendszerekre átmenetileg még kihathat az eset. Továbbra sincs arra utaló jel, hogy a zavart külső hatások eredményezték.

A Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM) részéről Fábián Gergely iparpolitikáért és technológiáért felelős államtitkár aktív kapcsolatot tart fenn a céggel, rendszeresen egyeztet az Audi vezetőségével. Ennek az együttműködésnek megfelelően a szerdai leállással kapcsolatban is azonnal tájékozódott a tárca nevében, és azóta is nyomon követi az azt követő intézkedéseket. A GFM tájékoztatása szerint a problémát gyorsan sikerült orvosolni, így már másnap, csütörtök reggel 9 órakor újra tudott indulni a termelés.

AZ AUDI TÁJÉKOZTATÁSA SZERINT A RENDSZER ÖSSZEOMLÁSA MIATTI GYÁRTÁSI KIESÉS NEM JELENTŐS, AZT A KÖVETKEZŐ NAPOKBAN PÓTOLNI TUDJÁK.

A minisztériumnál hangsúlyozták, hogy az Audi és Magyarország harminc éve tartó együttműködése igazi sikertörténet, amelynek hatalmas a jelentősége a nemzetgazdasági teljesítmény szempontjából is, hiszen a teljes export tevékenységünk 8 százalékát teremti meg a világ legnagyobb autómotor gyára Győrben, emellett pedig a gyár 12 ezer munkavállalót foglalkoztat közvetlenül, valamint beszállítói és szolgáltatói révén további 50 ezer embernek ad munkát.

Kiemelték, hogy a kormány és az Audi között mindennapos a kapcsolattartás. Így hamar értesült a kabinet arról is, hogy a Volkswagen központban jelentős informatikai incidens történt, ami érintette a gyártáshoz szorosan kapcsolódó informatikai rendszert is. Európában az összes Volkswagen csoporthoz tartozó üzem és az alkatrészgyárak is leálltak.

 

 

Hirdetés