Hirdetés

Kiderült, hogy mi lesz azzal a pénzzel, ami az Apple Pay miatt tűnt el

Tegnap jelentős mennyiségű jogosulatlan kártyás tranzakciót indított az Apple az ügyfelei felé, ami a jelenlegi információk szerint technikai problémára vezethető vissza.

Hirdetés

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) szorosan figyelemmel kíséri az Apple szolgáltatásokhoz kötődő jogosulatlan fizetések ügyét az ügyfelek védelme és az elektronikus pénzforgalomba vetett bizalom fenntartása érdekében. A jogosulatlan és jóvá nem hagyott kártyatranzakciók teljes összege a károsultaknak visszajár. Az összeg visszatérítése folyamatban van - közölte a Magyar Bankszövetség.

A tájékoztatás szerint a téves tranzakciókról a bankszektor az érintett magyar kártyabirtokosok gyors jelzéseinek köszönhetően értesült, és közvetítő szereplőként azonnal intézkedett a helyzet kezelésére. A bankszektor felvette a kapcsolatot a szolgáltatóval. Az eddigi információk alapján az érintett tranzakciók kizárólag korábbi vagy jelenleg meglévő előfizetésekhez vagy vásárlásokhoz kapcsolódnak, téves technikai ismétlődéssel. Fizikai terminálokon történő vásárlások vagy készpénzfelvételes tranzakciók nem érintettek. Hivatkoznak az Apple tájékoztatására, amely szerint semmilyen visszaélésre utaló jel nincs. Az ügyféladatokkal kapcsolatosan nem történt visszaélés, adatok nem kerültek veszélybe. Az Apple fogadja a kapcsolódó ügyfélmegkereséseket. 

Visszajelzésük alapján a technikai probléma miatt tévesen terhelésre került összegek visszatérítése folyamatban van - közölte a Magyar Bankszövetség közleményében.

Az MNB közleménye mindehhez hozzáteszi, hogy célja az elektronikus pénzforgalom zavartalan működésének biztosítása és az elektronikus fizetési megoldásokba vetett bizalom fenntartása, ezért folyamatosan nyomon követi az elektronikus pénzforgalommal kapcsolatos fejleményeket. Ennek keretében felveszi a kapcsolatot az érintett intézményekkel annak érdekében, hogy mielőbb teljes képet kapjon a most történtekről, és így meg tudja tenni a szükséges lépéseket a helyzet megfelelő rendezése, valamint a további hasonló esetek elkerülése érdekében. Az MNB elvárja, hogy az érintett ügyfeleknek számlát vezető bankok a lehető leghamarabb vizsgálják meg az esemény részleteit és a jogszabályoknak megfelelően járjanak el az ügyben. Amennyiben valóban technikai hiba miatt indult nagymennyiségű tranzakció, akkor elvárt, hogy a lehető legrövidebb időn belül gondoskodjanak arról, hogy az ügyfelek visszakapják a tévesen indított tranzakciók értékét. Az MNB folyamatosan vizsgálja az ügyfeleknek pénzforgalmi szolgáltatások nyújtó intézmények jogszabályoknak megfelelő működését, és a pénzforgalmi szolgáltatások jogszabályok szerinti nyújtását. Amennyiben indokolt, az MNB megteszi a szükséges intézkedéseket ezeknél az intézményeknél.

 

 

 

Hirdetés