Hirdetés

Óriási változás a boltokban

Az úgynevezett shrinkflation jelenségének rejtett mivolta tűnik el, azaz nem tehetik meg, hogy kisebb kiszerelésű terméket adjanak el azonos áron úgy, hogy erre külön nem hívják fel a vásárló figyelmét.

Hirdetés

Az 1 milliárd forint feletti árbevételű élelmiszer-kereskedőknek a termék melletti, figyelemfelkeltő tájékoztatással kell a vásárló tudtára juttatniuk, hogy az adott termék kiszerelése kisebb lett a megszokottnál.

A Nébih honlapján elérhető vált az űrlap, amelyen a változásokat be kell jelenteni, most viszont egy állásfoglalás jelent meg a hatóság honlapján azzal kapcsolatosan, milyen információkat kell kötelező jelleggel feltüntetniük.

Szerepelnie kell tehát a tájékoztatásban a következőknek:

  • márkanév és termék megnevezése,
  • termékkategória,
  • korábbi termékméret (a termék csomagolásán szereplő formában),
  • új, csökkentett termékméret (a termék csomagolásán szereplő formában),
  • termékjelölés szerinti gyártó/forgalmazó, valamint hogy
  • sor kerül-e a korábbi kiszerelési egység kivezetésére a következő 6 hónapban. 

Fontos ugyanakkor, hogy tudd: az egymilliárd forintnál kisebb bevételű kereskedők részére nem kötelező ez a tájékoztatás, tehát a kisebb üzletekben még belefuthatsz cselesen csomagolt árukba.

 

 

Hirdetés