Hirdetés

750 km-es hatótávval és győri villanymotorral jön az Audi A6 e-tron

Bemutatta legújabb elektromos modelljét az Audi. Az A6 e-tron egy valódi csúcskategóriás elektromos autó, aminek a hatótávolsága akár 756 kilométer is lehet. Az autók villanymotorját Győrben gyártják.

Hirdetés

Az Audi először 2021-ben, a Sanghaji Autószalonon mutatta be az A6 e-tron koncepcióját. A PPE platformon ez az első nem SUV, a modell a bemutatáskor két különböző hajtáslánccal érhető el: egy 270 kilowattos hátsókerekes és egy 370 kilowattos összkerekes verzió érkezik, az utóbbi az S6 jelölést kapja. A hajtások magyar munkások kezeinek munkái lesznek, ugyanis Győrben, az Audi Hungaria motorgyárában készülnek.

Az A6 e-tron Performance – ez a 270 kilowattos változat – hatótávolsága a WLTP szabványai szerint 750 kilométer lesz, az Avant esetében pedig 720. Ez már egy igen komoly hatótávolság, de az S6 sem szégyenkezhet a maga 640 és 670 kilométeres hatótávolságával. Az Avant légellenállási együtthatója 0,24, a Sportbacké 0,21, ez jelenti majd a különbséget, ahogy az S6 esetében is. A különböző csomagoktól függően a kerekek mérete 19-21 col.

Kényelmes utastér, gyors töltés
A modell tágas utastérrel kecsegtet, a műszerfalon egy 11,9 colos digitális műszeregység, egy 14,5 colos infotainment kijelző és egy 10,9 colos kiegészítő képernyő található. A csomagtér minden verzió esetében 502 literes a kalaptartó magasságáig, és a hátsó üléstámlák ledöntésével 1330, illetve 1422 literre bővíthető.

Az akkumulátor maximum 270 kilowattos teljesítménnyel tölthető fel egyenárammal, ami a szokásos 10-80 százalékos tartományban 21 perces töltési időt eredményez. Vagyis az A6 e-tron tíz perc töltés után akár 310 kilométert is képes lehet megtenni. Váltakozó árammal az alap 11 kilowatt, de ez opcionálisan 22 kilowattra is bővíthető.

Lesz még belőle más verzió is
Az új A6-os nem a jelenleg Neckarsulmban gyártott, belső égésű motorral szerelt (hibridként is elérhető) A6 utódja lesz, azt majd az A7 váltja le. Az új A6-os Ingolstadtban készül a Q6 e-tronnal együtt. Az új szisztémában a páros számjegyek az elektromos modelleket jelölik, míg a páratlanok a hagyományos modelleket. Mint említettük, a villanymotor Győrben készül.

A későbbiekben egy 83 kilowattórás akkumulátorral szerelt olcsóbb verzió, és egy szupersportos RS változat érkezése is várható a modellből. A fentiekben bemutatott A6-ok értékesítése szeptemberben kezdődik.

 

 

Hirdetés