Hirdetés

Látványos felvételek érkeztek egy közlekedési nagyberuházás zárószakaszáról

A déli és az északi járatban egyaránt lezárultak az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán a soproni alagút szerkezeti munkálatai. Márciusban kezdődhet a pályaszerkezetet befejező bazaltbeton terítése, azután pedig már a forgalomtechnikai elemek befejezése lesz soron.

Hirdetés

Az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházása a 780 méteres alagútpár mellett a Fertőrákos csomópont és a soproni országhatár közötti 4,2 kilométeres négysávos út kivitelezését is tartalmazza, továbbá az északnyugati soproni elkerülő út megépítését.

Utóbbi projektben 8647-es jelű elkerülő mintegy 4 kilométer hosszú kétsávos útként jön létre az M85-ös és a Sopronból nyugatra kivezető Ágfalvi út között.
 
A Magyar Építőkhöz eljuttatott kivitelezési beszámoló szerint az alagút déli járatában január végén megtörtént a 17 cm vastag CKT-4 hidraulikus kötőanyagú alapréteg, valamint a 4 cm vastag AC-11 elválasztó aszfalt réteg behúzása teljes hosszban. 

Ezután kezdik meg az alagút belső falazatára rákerülő bevonat előkészítését, majd festékszóró segítségével felhordják a bevonat rétegeit. Párhuzamosan zajlik a kábeltartó szerkezet szerelése és a járda felső 15 cm-es betonozása mindkét járatban.

Az északi járatban a 22-es blokknál zajlik a védőcsövek beépítése, és a betonfelület csiszolása.

Szintén az északi járatban, a második vészátjáróban a lejtbeton elkészültéről írtak a beszámolóban, az elektromos védőcsövek alatti betonozás pedig a 36-os blokknál tartott. A résfolyóka alatti kiegyenlítő betonozás és zsaluzás 4-5 blokkal előrébb tart, mint a résfolyóka elemek fektetése.

Az ütemtervnek megfelelően, az autóút végleges pályaszerkezetének kialakítása is elindulhat. A pályaszerkezet felső rétegének kiépítését, azaz a 26 cm bazaltbeton terítését márciusra tervezik. 

A bazaltbeton kivitelezése után a már nagyrészt beépített forgalomtechnikai és vezerléstechnikai elemek befejezése következhet fő feladatként, valamint az alagút irányításért felelős szoftver, azaz a SCADA felélesztése és a rendszerelemek üzempróbája.

 

 

Hirdetés