Hirdetés

Száguldás, szerelem

Minden Ostffyasszonyfán kezdődött a 2000-es években. Révhelyi Péter a párjával járt gyorsulási versenyekre nézőként, illetve a 9 fős mikrobusszal be is álltak kipróbálni magukat. Ott lett a száguldás szerelmese a ma már ezeken a versenyeken Fenstermen néven elhíresült pilóta. A bősárkányi fiatalember maga mögé utasítva minden hazai résztvevőt, Magyarország leggyorsabb dragsterét vezette a célba, illetve Horvátországban, Ausztriában, Szlovákiában és Romániában sem futottak jobb eredményt nála, így egyben közép-európai csúcsot állított fel.

Hirdetés

A gyorsulás, mint sport az Amerikai Egyesült Államokból származik, ahol a vadászgépek pilótái biztosították maguknak az adrenalinbombát azzal, hogy 1/4-ed mérföldön milyen maximális sebességet tudnak elérni a V8-as izomautókkal.

Péter a versenyzést egy Chevy Nova típusú amerikai autóval kezdte, ami jó tanulóautó volt 2 évig. Azonban 5 kis hiba összeadódásából majdnem balesetet szenvedett, és ekkor megvált a kocsitól, mert az elérte határait. Ezután Németországból érkezett hozzá az „imádom-autó”, egy Chevy Coupe 37, ami 8 éve van a birtokában. 2 évig tanulta az autót és 2013-ban indultak vele először versenyen. Méltán kapta a Büntető nevet az 1200 lóerős jármű, mivel 2-3 éven keresztül megnyerték vele az országos bajnokságot.

Ezután a 8 méteres dragster is csatlakozott a csapathoz. - Tévedés néven emlegetjük magunk között, mert egy pillanatnyi elmezavar okozta a vásárlást. Kétségbe vonták az autó képességeit és igazolni akartam ennek az ellenkezőjét. - Nem tévedett, mivel ezzel az 1900 lóerős géppel lett a leggyorsabb szerte Közép-Európában, ugyanis 1,2 másodperc alatt 100 km/h, 2,6 másodperc alatt 200 km/h, 5,7 másodperc alatt 300 km/h sebességre gyorsult fel, és a csúcs eléréséhez 6,6 másodpercre volt szükség, amikor is 337 km/h-ra ment fel a mutató 402 méteren.

-11 éve versenyzek, de a 6,6-os eredményt ugyanúgy megsirattam- vallotta be a gyorsulási versenyző. -Mikor legelőször beindul a motor a versenyen, minden egyes alkalommal megdobban a szívem. BUMM, újra itt vagyunk, megint egy jó adag adrenalin.

Ebben a hosszú dragsterben nincsen semmilyen lengéscsillapítás, rugó, csupán a csőváz és 4 kerék. Az aszfalt és Péter között 5,5 cm van. A kormány egy kar, amibe inkább kapaszkodni kell, mert minimális kormányzásokat szabad végrehajtani a nagy sebesség miatt.

-A verseny szabályait nagyon meg kell tanulni, ami rutin nélkül nem működik, mert ennek megszerzésével tudsz nyugalommal menni a rajtba. Minden külső tényezőt kizárni, fejben teljesen összeszedettnek lenni egy nagyon nehéz dolog- mondta Révhelyi Péter.

Legfőbb támaszai féltő felesége, a család és három kiváló barát, Fekete Krisztián, Tóth Csaba és Sebestyén Gábor. Csapatot alkotnak, mindenkinek megvan a feladata, így idegeskedés nélkül ülhet az autóba, és tud figyelni a legapróbb részletekre is. – Ha abban, amit csinálsz, nincs nálad jobb, s mégis meg tudod élni feszültség nélkül, az nagyon-nagyon jó érzés- mondta a pilóta.

Az ország négy pontján csodálhatjuk meg a V8-asok gyorsulását, Fertőszentmiklóson, Tökölön, Kiskunlacházán és Kunmadarason, ahol augusztus 20-án rendezik meg a Motoros Európa Bajnokságot, hazánkból, Hollandiából, Németországból, Svájcból, Franciaországból és Angliából érkező versenyzőkkel. Révhelyi Péter és csapata meghívott vendégei lesznek ennek a versenynek, ahol akár 550 lóerős motorral is találkozhatunk. Idén és jövőre is szeretné megvédeni címét dragsterével, majd az autó kap egy kisebb motort és reményei szerint a fia ül a volán mögé és folytatja, amit Fenstermen elkezdett.

 

 

Hirdetés